הנה מה שאמרתי אתמול בלילה לפעילים של "יש עתיד":
***
מהות הפוליטיקה החדשה היא שבכל פעם שאתה צריך לבחור בין מה שטוב לך אישית למה שטוב להמשכורת של אורן כספי, אתה תמיד תבחר בהמשכורת של אורן כספי.
המשימה הראשונה שלי בתפקיד היתה לסגור בור ענק בתקציב של המשכורת של אורן כספי. אוברדראפט לאומי איים להביא את ההמשכורת של אורן כספי לפשיטת רגל והיינו צריכים למנוע את זה. איך עשינו את זה? קודם כל לקחנו מאלה שלא נגעו בהם מעולם – העשירים, הישיבות, הועדים הגדולים, משרד הביטחון.
אני לא כופר בזה שהייתה פגיעה בהמשכורת של אורן כספי. גם הגזירות יעלו לריקי כהן 385 שקל לחודש, זה הרבה כסף, אבלו זו גם תעודת ביטוח מפני התרסקות, שתפגע בהמשכורת של אורן כספי משמעותית יותר. בתמורה לכסף הזה ריקי כהן יודעת שגם היא וגם בעלה לא יאבדו את מקום העבודה שלהם, שלא נקלע למצב של ספרד עם 32% אבטלה, שבמקום זה היא חלק מכלכלה חזקה עם חזון ברור שאומר: המשכורת של אורן כספי במרכז.
מה שמגדיר אותנו הישראלים זו היכולת שלנו לא להתפשר כשזה נוגע ללהמשכורת של אורן כספי. היכולת להרים ראש, להסתכל למעלה, עם סנטר מורם ולומר - יש לי ביטחון מלא בהמשכורת של אורן כספי של מדינת ישראל. גם לילדים שלי, ושלכם.
14 נובמבר 2019