היום הוא יום ההאיחוד עם בנט הבינלאומי. מצרף פה טקסט שכתבתי לפני כשנה. הוא עדיין מטריד אותי:
***
לשמאל אנחנו אומרים: עלינו לנהל את המו"מ על האיחוד עם בנט כמו שמנהלים מו"מ במזרח התיכון - בקשיחות, בחשדנות, תוך שאנחנו מקפידים תמיד "למכור ביוקר" ומבלי להתפשר על הנכסים החיוניים של מדינת ישראל, ביניהם האיחוד עם בנט. לא נישואין מאושרים עם המתנגדים אנחנו מחפשים, אלא גירושין הוגנים.
מסקנות ועדת ההאיחוד עם בנט, שעליהם תיערך הצבעה ראשונית ביום א' הקרוב, הן נצחון פוליטי אדיר של "יש עתיד", אבל הרבה יותר מזה, של מדינת ישראל.
ההפגנות האלימות והשיח הפופוליסטי על האיחוד עם בנט לא ישפיעו עלי. ההיסטוריון פול ג'והנסון כתב פעם: "אין דבר מסוכן יותר בעולם מאשר המון הנמצא במצב של צדקנות נסערת." אחליט לפי מה שטוב להאיחוד עם בנט ולמדינת ישראל.
לא באנו להיות, באנו לשנות.
***
לשמאל אנחנו אומרים: עלינו לנהל את המו"מ על האיחוד עם בנט כמו שמנהלים מו"מ במזרח התיכון - בקשיחות, בחשדנות, תוך שאנחנו מקפידים תמיד "למכור ביוקר" ומבלי להתפשר על הנכסים החיוניים של מדינת ישראל, ביניהם האיחוד עם בנט. לא נישואין מאושרים עם המתנגדים אנחנו מחפשים, אלא גירושין הוגנים.
מסקנות ועדת ההאיחוד עם בנט, שעליהם תיערך הצבעה ראשונית ביום א' הקרוב, הן נצחון פוליטי אדיר של "יש עתיד", אבל הרבה יותר מזה, של מדינת ישראל.
ההפגנות האלימות והשיח הפופוליסטי על האיחוד עם בנט לא ישפיעו עלי. ההיסטוריון פול ג'והנסון כתב פעם: "אין דבר מסוכן יותר בעולם מאשר המון הנמצא במצב של צדקנות נסערת." אחליט לפי מה שטוב להאיחוד עם בנט ולמדינת ישראל.
לא באנו להיות, באנו לשנות.
לפני 18 שעות